Το μεγάλο πλεονέκτημα του ηλεκτρόγκαζου S2000 (+06 μοντέλο) είναι ότι επαναπρογραμματίζεται ο μαμά εγκέφαλος με το Flashpro της Hondata μέσω της OBD θύρας. Όσοι το έχουν χρησιμοποιήσει, λένε ότι είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να αγοράσεις πριν κάνεις οτιδήποτε άλλο στο αμάξι. Εγώ άργησα δυο χρονάκια, αλλά τελικά το πήρα στις αρχές του Νοέμβρη.
Να θυμίσω ότι το αμάξι έχει μαμά εισαγωγή, μαμά εξάτμιση, αλλά φοράει σχεδόν από την αρχή testpipe, με την προοπτική να ρίξω χαμηλά το VTEC. Η “βιβλιογραφία” μίλαγε για VTEC στις 3.600 εφόσον δεν έχεις το restriction του καταλύτη, αλλά εγώ κράταγα μικρό καλάθι, και θα ήμουν ευχαριστημένος και με το VTEC στις 5.000.
Επίσης να θυμίσω, ότι το ηλεκτρόγκαζο S2000 έχει έναν αξιοπρεπέστατο wideband από την μάνα του, τον οποίον φυσικά τον διαβάζει το Flashpro αλλά και οποιοδήποτε OBD πρόγραμμα.
Ωραία, το πήρα το Flashpro, ποιος θα προγραμματίσει όμως? Διαβάζοντας τα διάφορα διθυραμβικά review στο s2ki.com, αποφάσισα να εμπιστευθώ τον Gernby και το eTune του:
- http://www.s2ki.com/s2000/topic/1000288-etune-review-done-by-gernby/
- http://www.s2ki.com/s2000/topic/1030543-gernby-etune-review-single-best-mod-available-for-06-s2000s/
- http://www.s2ki.com/s2000/topic/1005400-yet-another-e-tune-review-for-gernby/
- http://www.s2ki.com/s2000/topic/1036408-yet-another-happy-gernby-etune-topic/
Η διαδικασία δεν διαφέρει πολύ από αυτό που κάναμε με τον Diver πριν 8 χρόνια (όταν οι άλλοι ήταν στα δέντρα ακόμα 😀 😀 😀 ). Σου στέλνει για αρχή 7-8 διαφορετικούς βασικούς χάρτες, ο καθένας από τους οποίους δοκιμάζει κάτι διαφορετικό, κάνεις datalog 3-4 ανοίγματα τρίτης για κάθε χάρτη, και τα στέλνεις με email. Σου στέλνει πίσω 7-8 καινούργιους -και εξατομικευμένους πλέον- χάρτες, ξανακάνεις τα datalog, και τα ξαναστέλνεις πίσω. Η διαδικασία αυτή συνεχίζεται όσο χρειαστεί (εμένα αρκούσαν τα δύο σετ πολλαπλών datalog) μέχρι να σου στείλει μια beta version του τελικού σου χάρτη, και να σε βάλει να κάνεις ένα μεγάλο datalog με καθημερινή-νορμάλ οδήγηση, και άλλο ένα datalog με 3 ανοίγματα τρίτης. Εγώ με αυτόν τον χάρτη έτρεξα στις Σέρρες, αφού βεβαιώθηκε τόσο αυτός -όσο και εγώ- ότι ήταν safe. Έκανα φυσικά datalog σε συνθήκες πίστας (όλα δούλευαν ρολόι), τα οποία και του τα έστειλα. Να σημειώσω εδώ ότι το Flashpro έχει πλήρη έλεγχο του knock sensor του αυτοκινήτου, ο οποίος καταγράφει πυράκια συνολικά αλλά και ανά κύλινδρο. Πυράκια λοιπόν δεν είχα ποτέ σε κανένα datalog.
Απόψε λοιπόν μου έστειλε και άλλον χάρτη, ακόμα πιο ραφιναρισμένο, επειδή αφενός του παραπονέθηκα για την απόκριση του γκαζιού (έχει την μανία να φτιάχνει τον χάρτη του ηλεκτρόγκαζου με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι απότομο το αμάξι στο σταμάτα-ξεκίνα, αλλά εγώ αυτό το μεταφράζω σε lag) και αφετέρου γιατί ήθελε να δώσει και άλλο αβάνς ψηλά. Έκανα τα datalog μου πάλι, και του τα έστειλα.
Πριν γράψω εντυπώσεις από το αμάξι, θα βάλω δύο βιντεάκια που δείχνουν πως έστρωσε η καμπύλη AFR.
Stock:
Tuned:
Πρώτες Εντυπώσεις:
- Το VTEC μπαίνει όντως στις 3600, και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ έχω δύναμη χαμηλά! Μπορεί στην πίστα να αρκούσε το VTEC στις 5.000-5.500, αλλά το 3600 για το δρόμο είναι δώρο Θεού. Η έλλειψη ροπής χαμηλά με ξενέρωνε απίστευτα, και η συγκρίση με τον Duratec του NC με έκανε τελικά να μην πολυγουστάρω το αμάξι. Καλές οι 9άρες και η ατελείωτη δύναμη ψηλά, αλλά στην καθημερινότητα θες δύναμη και χαμηλά. Με το κοντό και το VTEC στο πάτωμα, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ γουστάρω το αμάξι!
- Το VTEC δεν καταλαβαίνεις πότε μπαίνει και πότε βγαίνει, το αμάξι δεν κάνει ούτε κοιλιές ούτε ξεσπάσματα, βγάζει γραμμικά τη δύναμη από πολύ χαμηλά μέχρι τον κόφτη
- Πρέπει να έχει πάρει κατιτίς και ψηλά, θα το δούμε όταν δυναμομετρήσω (back-to-back με στοκ και tuned χάρτη).
- Στα φιλικά ανοίγματα από χαμηλά, το αμάξι δεν έχει επαφή με μαμά S. Μου θύμισε το πως μου άνοιγε το NC από χαμηλά (Μπίτζη ετοιμάσου για εκδίκηση! :D)
- Όταν κάνεις cruising, και γενικά όταν δεν έχεις φορτίο, μέχρι τις 6400 δεν μπαίνει κανένα VTEC. Οπότε το αμάξι είναι μια χαρά οικονομικό (έκαψε 9lt/100km στον γυρισμό από τις Σέρρες – πρωτοφανές νούμερο για τα δεδομένα μου).
Συνολικά λοιπόν, είμαι ενθουσιασμένος από το Flashpro και τον προγραμματισμό του Gernby, και όντως είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να αγοράσει ένας ηλεκτρόγκαζος. Εάν σκεφθούμε ότι από το ΦΠΕ, εγώ έχω το Π και λίγο Ε, καταλαβαίνει κανείς ότι το αμάξι έχει ακόμα να δώσει. Ούτως ή άλλως μια 70άρα εξάτμιση θα μπει λίαν συντόμως, όπως και μια καλή εισαγωγή.
Θα επανέλθω μετά το αυριανό TD στα Μέγαρα, όπου ελπίζω να μη βρέχει πάλι…
You must be logged in to post a comment.