Αφαίρεση βαλβίδας Clutch Delay Valve (CDV)

Περί Clutch Delay Valve:

2004-2009 existing slave cylinder mod

Demystifying the AP2 drivetrain

Με λίγα λόγια, η βαλβίδα αυτή πατινάρει τον δίσκο στις αλλαγές, καθυστερώντας την εμπλοκή του συμπλέκτη, ώστε το σύστημα μετάδοσης να δέχεται μικρότερες καταπονήσεις. Στην οδήγηση στο δρόμο, η CDV ήταν αισθητή αλλά όχι ενοχλητική. Στην πίστα όμως, τα πράγματα ήταν δύσκολα. Η CDV πατίναρε τον δίσκο, ο δίσκος υπερθερμαινόταν, το πατινάρισμα γινόταν πιο έντονο, με αποτέλεσμα το πατινάρισμα να είναι αντιληπτό ακόμα και στο βίντεο:

Άλλοι λένε ότι η CDV δεν τους πατινάρει τον δίσκο. Αν έχουν aftermarket βολάν ή βολάν από AP1, ενισχυμένο πλατό ή/και δίσκο, ή όλα τα παραπάνω, τότε ναι τους πιστεύω. Αν αλλάξεις όλα τα παραπάνω, ο δίσκος φυσικά υπερθερμαίνεται και πατινάρει πολύ πιο δύσκολα. Άλλοι πάλι λένε ότι και μετά την αφαίρεση της βαλβίδας είχαν πάλι πατινάρισμα (μειωμένο μεν, αλλά το είχαν) σε χρήση πιστας. Λογικό, αφού ο μαμά δίσκος του S2000 δεν φημίζεται για την αντοχή του σε σκληρή χρήση (τουλάχιστον έτσι διαβάζω, και μου το επιβεβαίωσαν και τα παιδιά στο B16).

Αποφάσισα -παρά τις ετερόκλητες γνώμες- να προχωρήσω στην αφαίρεση της CDV. Και δικαιώθηκα. Η αλλαγή ήταν άμεσα αντιληπτή, η λειτουργία του συμπλέκτη είναι πλέον φυσιολογική, και στις γρήγορες αλλαγές σε υψηλές στροφές το αμάξι δεν έχει καμία σχέση με πριν. Αφήνεις τον συμπλέκτη και ο δίσκος εμπλέκεται, έτσι όπως είχα μάθει τόσα χρόνια. Είχα μάλιστα την ευκαιρία να οδηγήσω back to back το AP1 του Κωνσταντίνου-Nabu (τι πριόνι Θεέ μου!!!), και έτσι να ξέρω και την αίσθηση ενός AP1 με ελαφρωμένο βολάν και να έχω ένα μέτρο σύγκρισης. Όταν λοιπόν ξαναοδήγησα το δικό μου (με βγαλμένη πλέον τη CDV), δεν είδα διαφορές στη λειτουργία του συμπλέκτη σε σχέση με του Κων/νου.

Στην επόμενη επίσκεψη στην πίστα, θα δούμε και την αντοχή του συμπλέκτη χωρίς την παρεμβολή της βαλβίδας αυτή τη φορά, και θα φανεί το αν θα χρειαστεί να μπει ενισχυμένο σετ συμπλέκτη και ελαφρωμένο βολάν. Ούτως ή άλλως όμως, η βαλβίδα έπρεπε να φύγει.