Τhrust bearing failure

Όταν είχε χαλάσει το Ultimate, μέσα σε όλα που κοίταξε ήταν και η κινητικότητα του στροφάλου. Κράταγε με το χέρι την τροχαλία του στροφάλου την ώρα που κάποιος άλλος πάταγε συμπλέκτη, και έλεγε “Πω, πω, πω! Παίζει πολύ!”. Τον ρωτάω “Και τι κάνουμε?” Και μου απαντάει ατάραχος “Ε, περιμένουμε να φαγωθεί εντελώς το θρος (sic)”. Δεν έδωσα σημασία εκείνη την ώρα, μέσα στο άγχος που είχα να βρούμε τι φταίει.
Μετά από 2-3 ημέρες είπα να ψάξω για την κινητικότητα του στροφάλου… Και τα χρειάστηκα!
Η κινητικότητα του στροφάλου είναι ένα πάρα μα πάρα πολύ κακό σύμπτωμα. Οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε καταστροφή του κορμού του μοτέρ, και μόνη λύση (αν δεν το προλάβεις σε πάρα πολύ πρώιμο στάδιο) είναι η αλλαγή ολόκληρου του κινητήρα! Το πρόβλημα εμφανίστηκε σε αρκετά μοτέρ με πολύ λίγα χιλιόμετρα στα μοντέλα 99-00, και σε 2-3 μοτέρ με παραπάνω χιλιόμετρα. Αιτία ήταν η αστοχία υλικού του thrust bearing του 4ου κυλίνδρου, το οποίο κάποια στιγμή έφευγε από τη θέση του και στην καλύτερη έπεφτε μέσα στο κάρτερ. Στην χειρότερη κακοποιούσε τα τοιχώματα του μοτέρ. Βέβαια με την απώλεια του thrust bearing ο στρόφαλος αποκτούσε ακόμα μεγαλύτερη κινητικότητα, και τελικά έτρωγε τον κορμό σε σημείο μη αναστρέψιμο.
Συμπτώματα, πέραν της παρά φύση κινητικότητας του στροφάλου, είναι ο θόρυβος στο ρελαντί που αυξάνεται όσο αυξάνονται οι στροφές, η μεγάλη διαδρομή του συμπλέκτη και το βύθισμα του ρελαντί όταν πατάς συμπλέκτη. Το ότι εγώ δεν είχα κανένα από αυτά τα συμπτώματα με καθησύχαζε κάπως, παρ’όλα αυτά ήδη έκανα σχέδια για το πως θα προλάβω να αλλάξω μοτέρ πριν το ring.
Σήμερα βρήκα την ευκαιρία να πάω στο Δέδε ξανά, όπου τον έβαλα να ξαναμετρήσει τα μπόσικα του στροφάλου. Αυτή τη φορά έφερε μικρόμετρο (ευτυχώς). Το αποτέλεσμα ήταν η κινητικότητα να είναι 0,1 χιλιοστά, μικρότερη δηλαδή από το κατώτερο φυσιολογικό (0,20-0,25 χιλιοστά). Και πήγε η καρδιά μου στη θέση της.
Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ: Everything you ever wanted to know about the 99 Miata thrust bearing failures
Και ένα απίθανο βίντεο του προβλήματος στο τελικό του στάδιο: http://www.sallerson.org/video/endplay.wmv