Mazdaspeed Coilover για το NC

29.09.2007

Μετά από αρκετή σκέψη, αγόρασα αυτά:

Είναι τα ρυθμιζόμενα καθ’ύψος και σε σκληρότητα coilovers της Mazdaspeed. Οι λόγοι που με οδήγησαν σε αυτή την επιλογή έναντι όλων των άλλων είναι οι εξής:

-Η ευκολία ρύθμισης των αμορτισέρ. Τα μπροστά ρυθμίζονται όπως όλα σχεδόν από πάνω (αφαιρείς την μαμά μπάρα θόλων για να ρυθμίσεις ή καλύτερα ανοίγεις 2 τρύπες για να περνάει το εργαλείο) και τα πίσω ρυθμίζονται από κάτω χωρίς να χρειάζεται να ξηλώνεις πλαστικά.
-Μου άρεσε το spring rate των ελατηρίων, τα οποία αναμένεται ότι θα δίνουν ελαφρώς υποστροφικό setup
-Η δυνατότητα μικρού χαμηλώματος (2 cm)
-Τα αμορτισέρ είναι από ανοξείδωτο ατσάλι (βαρύτερα από τα αλουμινίου αλλά εξαιρετικά ανθεκτικά)
-Το όνομα Mazdaspeed  cool

Τα spring rates είναι τα εξής:

Mazdaspeed Coilover

::Άξονας:: N/mm:: lb/inch:: kg/mm::
Μπροστά 52.5 300 5.5
Πίσω 30.5 180 3.3

Και για σύγκριση, αυτά είναι τα spring rates των Sport Springs της Mazdaspeed:

Mazdaspeed Sport springs

::Άξονας:: N/mm:: lb/inch:: kg/mm::
Μπροστά 37,5 210 3,75
Πίσω 26,7 150 2.67

Και τα spring rates των stock ελατηρίων:

Stock

::Άξονας:: N/mm:: lb/inch:: kg/mm::
Μπροστά 31.2 178 3.1
Πίσω 28 160 2.8

Μαζί με την ανάρτηση αγόρασα και ένα ζευγάρι αντιστρεπτικές της Mazdaspeed. Βάζοντας τα δεδομένα στο excel του Shaikh, έβγαλα τα εξής για τα διάφορα setup (το excel δεν έχει NC, οπότε τα νούμερα είναι κατά προσέγγιση και εντελώς ενδεικτικά):

::Setup:: Spring Rates(lb/in)::: Swaybar (mm)::: Roll Stiffness::: Front Roll Couple
Front Back Front Back
Stock 178 160 21 13 1514.6 52%
Stock+MS Sways 178 160 25.4 15.9 1915.8 51.7%
Stock+RX-8 sways 178 160 26.8 15.9 1999.2 58.2%
Stock+Mazdaspeed Sport springs 210 150 21.1 13 1579.1 56.2%
Mazdaspeed Coilover 300 180 21.1 13 1967.4 59.4%
Mazdaspeed Coilover+MS Sways 300 180 25.4 15.9 2368.6 57.9%

18.10.2007

Ήρθαν!

Αύριο εγκατάσταση στον Μάλλιαρη και μεθαύριο corner weighting και ευθυγράμμιση στον Κωτσόπουλο. cool

20.10.2007

Εγκαταστάθησαν εχθές τα coilover και οι αντιστρεπτικές, έγινε σήμερα η ευθυγράμμιση, όλα μια χαρά. Δεν έχω κουράγιο να γράψω τώρα τίποτε άλλο, γιατί το ταξίδι από την Πάτρα ήταν πραγματική οδύσσεια (ο Μάνος -με τον οποίο χωρίσαν οι δρόμοι μας στην Αττική Οδό- τώρα που γράφω είναι ακόμα αποκλεισμένος στο δρόμο ενώ εγώ έχω φτάσει εδώ και μία ώρα). Για αρχή δείτε ορισμένες φωτογραφίες:

Η αμορτισερομέτρηση της stock Bilstein ανάρτησης:

Και η αμορτισερομέτρηση της Mazdaspeed Coilover, στην πιο μαλακή ρύθμιση της:

Και το συγκριτικό των δύο διαγραμμάτων (οι πιο αχνές γραμμές είναι της stock ανάρτησης):