NC: Federal FZ-201 235/45/17 – Medium Compound

Κατ’αρχάς, και το τελευταίο set Toyo R888 κράτησε 17 μήνες, με το εμπρός αριστερό να είναι και πάλι αυτό που με οδήγησε στην “πρόωρη” αλλαγή:

 

 

Το θρίλερ που παίζεται το τελευταίο καιρό στην αγορά των ημισλίκ ελαστικών είναι άνευ προηγουμένου. Η Ελληνική αγορά έχει στεγνώσει εντελώς από ημισλίκ γενικά και από 8άρια ειδικότερα, με τις τιμές να παίζουν στα 1200+ ευρώ για τα 235/40/17, ΕΑΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ! Παρόμοια έλλειψη υπάρχει και στην υπόλοιπη Ευρώπη, σε μικρότερο όμως βαθμό, με τις τιμές όμως να έχουν πάει στο Θεό σε σχέση με το 2010. Επίσης, ο camskill δεν στέλνει Ελλάδα εδώ και κάτι μήνες.

Εν τω μεταξύ, ήθελα να δοκιμάσω κανένα άλλο ημισλίκ εκτός από τα 8άρια. Στην αναζήτηση μου,  διάβασα πολύ καλές κριτικές για τα FZ-201 της Federal:

Είναι σχετικά καινούργιο ημισλίκ, road legal με DOT και E-marking, το οποίο ακόμα βρίσκεται στο στάδιο της εξέλιξης και γι’αυτό δεν υπάρχουν διαθέσιμες όλες οι διαστάσεις του καταλόγου. Έτσι η μόνη διάσταση που ήταν διαθέσιμη σε 17άρι ήταν η 235/45/17. Τα προβλήματα με αυτή τη διάσταση ήταν τρία: η αύξηση της μη αναρτώμενης μάζας κατά 1.5 κιλό, η τεράστια διάμετρος του τροχού και η αύξηση του βήματος κατά 4%. Το μάκρεμα κατά 4% το ήθελα, αφού τόσο στα Μέγαρα όσο και στη Τρίπολη ήθελα λίγο πιο μακριά τρίτη. Και το 4% είναι ακριβώς αυτό που θέλω. Την μη αναρτώμενη μάζα δεν την χαρίζεις ούτε στον εχθρό σου, αλλά μπορούσα να ζήσω με αυτό. Ο μεγάλος μου προβληματισμός ήταν η διάμετρος του τροχού, και το εάν θα έχω πρόβλημα με τους θόλους (όχι με τα φτερά).

Εν τέλει πήρα την απόφαση και τα παρήγγειλα από τον demon-tweeks, με την αλμυρή τιμή των 1050 ευρώ μαζί με τα μεταφορικά. Τα λάστιχα έφτασαν εχθές, όπου και τα φόρεσα στον B16.

Σε σύγκριση με τα 8άρια, είναι ακόμα πιο φαρδιά, και με τη χάραξη τους κάνουν τα 8άρια να μοιάζουν με πολιτικά:

Εδώ βλέπετε τα χαρακτηριστικά του ελαστικού:

 

 

Όταν είδα το “FOR COMPETITION USE” κόντεψα να πάθω έμφραγμα, αφού αύριο τρέχω GTCC και τα λάστιχα πρέπει να είναι road legal. Όταν είδα το DOT και το E-marking ηρέμησα, και συνειδητοποίησα ότι λείπει και ένα “ONLY” για να χαρακτηριστεί το λάστιχο αμιγώς αγωνιστικό.  Επίσης ο δείκτης φθοράς είναι πιο χαμηλός από των 8αριών (60 έναντι 100).

Και εδώ φορεμένα:

  

Ευτυχώς όλα πήγαν καλά με τους θόλους. Σε 4 ανέβα-κατέβα στο Διόνυσο και την Πεντέλη δεν βρήκαν ποτέ. Όσον αφορά την πρόσφυση, οι εντυπώσεις από το δρόμο είναι πολύ καλές, με την άνεση του 45αριού προφίλ να είναι ευπρόσδεκτη και να μην χαλάει την αμεσότητα του τιμονιού. Για τεκμηριωμένη άποψη όμως θα περιμένω να οδηγήσω στην πίστα, και θα επανέλθω.