Ατμοσφαιρική βελτίωση NC: Mazdaspeed CAI + GWR Full Exhaust System

03.07.2009

Ε εντάξει, τελικά άμα χρειαστεί βάζω και χταποδοεξατμίσεις…  Grin Βέβαια έχω ένα καλό άλλοθι:

Πριν 2 εβδομάδες, εκεί που πήγαινα στην Αττική Οδό, ξαφνικά νοιώθω να χάνω δύναμη. Δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία, μέχρι που βγήκα στον Παπάγο, όπου το αμάξι άρχισε να κάνει έναν φρικιαστικό θόρυβο ο οποίος εντοπιζόταν κάτω από τον οδηγό!  bigeyes Επίσης πρέπει να είχε χάσει τα 155 από τα 160 άλογα του (χωρίς υπερβολή – συνοδηγός ο Θέμης να το επιβεβαιώσει). Δεν μπορώ να πω ότι δεν σκέφτηκα την μπιέλα, αλλά το ότι ο θόρυβος προερχόταν σαφώς από κάτω από το αυτοκίνητο και όχι από το μοτέρ, ήταν ένα παρήγορο στοιχείο. Με τα χίλια -κυριολεκτικά όμως- ζόρια, πάμε για καφέ (με 1η, γιατί που να πας με 2α και 5 άλογα). Μετά από κανένα 2ωρο που φύγαμε, το αμάξι ήταν και πάλι υγιές. Άντε να είχε χάσει 5-6 άλογα.
Την επομένη ημέρα πάω στον Καρβούνη, το αμάξι εξακολουθούσε να είναι μια χαρά, και η διάγνωση ήταν ευτυχώς σαφής: σπασμένος καταλύτης. Τον χτύπαγες και άκουγες τα τρίμματα να κουδουνίζουν. Προφανώς όταν το αμάξι δεν πήγαινε μία, η εξάτμιση είχε βουλώσει εντελώς, και όταν το πάρκαρα τα κομματάκια έκατσαν κάτω και ελευθερώθηκε η δίοδος των καυσαερίων. Εγγύηση δεν έπαιζε αφού ο καταλύτης ήταν χιλιοχτυπημένος από την είσοδο του γκαράζ μου (και μάλλον γι’αυτό έσπασε κιόλας), και σαν ανταλλακτικό στην Mazda κοστίζει πάνω από 1000 ευρώ.
Οπότε γυρνάω σπίτι, παρκάρω το αμάξι, και μπαίνω στο internet.
Στον bagman ο καταλύτης έχει 600$. Οπότε άρχισα να καλοβλέπω το μεσαίο του Goodwin. Στο ψάξιμο επάνω, έπεσα και σε κάτι φωτό του μαμά χταποδιού, όπου αηδίασα με την σχεδίαση του. Προσέξτε πόσο “συμπιέζονται” οι 4 αυλοί για να μπούνε στον καταλύτη. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να είναι κάποιος εξειδικευμένος στην μηχανική των ρευστών ώστε να διαπιστώσει ότι η ροή των καυσαερίων απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ιδανική:

Και τελικά έκανα την γνωστή σκέψη: “Δεν δίνω κάτι παραπάνω για να πάρω την χταποδοεξάτμιση?”  Rolleyes Και φυσικά έγινε για άλλη μια φορά μακελειό!  Grin Grin Grin
Παρήγγειλα τελικά το χταπόδιτο μεσαίο και το τελικό το “Q”, τα καλώδια για την επέκταση των αισθητήρων λάμβδα, και τα baffles για να γίνει ακόμα πιο σιγανό το τελικό. Επίσης από τον bagman παρήγγειλα την εισαγωγή της Mazdaspeed, ώστε να ολοκληρωθεί η ζημιά.
Μου έχουν έρθει ήδη το χταπόδι και το μεσαίο, και περιμένω την εισαγωγή και το τελικό. Έχω προγραμματίσει να τα τοποθετήσω στις 17 Ιουλίου, οπότε τότε θα υπάρξουν και οι πρώτες εντυπώσεις.
Όσον αφορά το πόσα άλογα θα πάρω από τα 30 που υπόσχεται ο Goodwin (και τα οποία τα έχουν δει οι περισσότεροι που φορέσαν χταπόδι-μεσαίο-τελικό στην Αμερική, και τα οποία τα βλέπει και η Mazda στα MX-5 Cup), θα το δούμε τις επόμενες ημέρες μετά την εγκατάσταση όπου θα πάμε να δυναμομετρηθούμε παρέα με τον Άλκη. Το ιδανικό θα ήταν να δυναμομετρούσα το δικό μου αμάξι πριν βάλω τα πράγματα, αλλά με σπασμένο καταλύτη δεν το κινώ καν πόσο μάλλον να το πάω και για δυναμομέτρηση.
Και μερικές πρώτες φωτό:

Όπως βλέπετε, το χταπόδι (ορθά) δεν έχει υποδοχές για αισθητήρες λάμβδα, σε αντίθεση με το χταπόδι της Racing Beat. Αυτός ήταν ο λόγος που επέλεξα το χταπόδι του Goodwin. Επίσης βλέπετε ότι πριν και μετά τον μεταλλικό καταλύτη στο μεσαίο, υπάρχουν έτοιμες οι υποδοχές για τους αισθητήρες λάμβδα. Έτσι, σε συνδυασμό με τα έτοιμα καλώδια επέκτασης, η εγκατάσταση θα είναι plug ‘n’ play, χωρίς να ανάψει CEL αφού οι αισθητήρες θα διαβάζουν κανονικά.

20.07.2009

Μπήκε σήμερα η χταποδοεξάτμιση στον Καρβούνη. Όλα πήγαν κατ’ευχήν, η διαδικασία ήταν εντελώς plug ‘n’ play, και πουθενά δεν εμφανίστηκε το παραμικρό πρόβλημα στην εφαρμογή του hardware. Οι αισθητήρες λάμβδα βγήκαν πανεύκολα από το μαμά χταπόδι, τα καλώδια επέκτασης τακτοποιήθηκαν μια χαρά και τυλίχτηκαν με πυράντοχο μανίκι (πιο πολύ για το φόβο των Ιουδαίων, και όχι γιατί υπήρχε πραγματικά περίπτωση να ακουμπήσουν στο χταπόδι). Το “κοντό” καλώδιο τελικά ήταν ικανοποιητικού μήκους, και δεν δημιούργησε το πρόβλημα που φανταζόμουν.
Το εντελώς αναπάντεχο ήταν ότι είχε σπάσει και ο πρώτος καταλύτης (αυτός του μαμά χταποδιού)  doh:

Mazda MX-5 Miata NC: Broken catalytic converter

Αν δηλαδή για κάποιον λόγο δεν είχα αγοράσει και το χταπόδι, σήμερα θα ήταν μία πολύ κακή ημέρα για εμένα…  advice

Όσον αφορά την απόδοση, δεν έχω να σας πω τίποτα ακόμα, αφού με intake temperature 66*C (!!!) και αναμμένο A/C στο φουλ μέσα στο καταμεσήμερο, δεν ήταν και οι ιδανικότερες των συνθηκών. Για τον ήχο έχω να πω ότι είναι πολύ ωραίος, αλλά οτιδήποτε πιο δυνατό θα ήταν υπερβολικό για τα γούστα μου (και τις αντοχές μου). Οπότε η Q ήταν όντως σωτήρια λύση.
Το βραδάκι αν δροσίσει ίσως σχηματίσω καλύτερη άποψη. Την εισαγωγή ακόμα την περιμένω, οπότε η δυναμομέτρηση θα περιμένει.

05.08.2009

Μπήκε προχθές και η εισαγωγή (έκανα 5 ώρες να τη βάλω…  kickcan Θα ακολουθήσει κάποια στιγμή και το ανάλογο DIY με φωτογραφίες). Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι ίσως η απόκριση του γκαζιού βελτιώθηκε λίγο. Ίσως. Επίσης δεν κάνει τον θόρυβο που είχα συνηθίσει με το NB. Καμία σχέση.


Επίσης η Mazdaspeed κατήργησε την κάλτσα που μπαίνει επάνω στη φιλτροχοάνη, και στέλνει πλέον ένα μεταλλικό κάλυμμα:

Για να μπει αυτό το προστατευτικό, η σωλήνα της εισαγωγής πρέπει να έχει 2 αυτάκια. Εμένα όμως η σωλήνα είναι παλαιού τύπου, οπότε τα αυτάκια λείπουν. Θα επικοινωνήσω με τον Bagman για να μου στείλει την νέα σωλήνα κάποια στιγμή.

03.10.2009

Πήγαμε σήμερα για δυναμομέτρηση με τον Άλκη. Πήγαμε στο Dynodrome στη Θηβών, όπου εκεί είχα δυναμομετρήσει το ΝΒ μου 2 φορές. Γενικά το Dynodrome έχει τη φήμη του πολύ φειδωλού δυναμομέτρου, πράγμα το οποίο ήξερα από τότε. Αλλά απ’ότι φαίνεται το έχουν κάνει ακόμα πιο αυστηρό, πράγμα για το οποίο μας προϊδέασαν και οι ιδιοκτήτες λέγοντας μας ότι τα RX-8 τα Challenge τα μετράνε σταθερά στα 145 άλογα τροχό!
Έτσι λοιπόν μετρήθηκε του Άλκη στα 120 άλογα τροχό. Δεν θα συμφωνήσω με τον Άλκη ότι ήταν πεταμένα λεφτά, δεδομένου ότι δεν μας ενδιέφερε να δούμε τα απόλυτα νούμερα αλλά τις διαφορές. Εντάξει, τα 120 άλογα τροχό απλά δεν υπάρχουν σαν νούμερο, αλλά δόξα τω θεό μπορούμε να καταλάβουμε πάνω-κάτω πόσο δυνατό είναι ένα miata, και το δίλιτρο δεν είναι σε καμία περίπτωση 145 άλογα.
Εγώ μετρήθηκα στα 132 άλογα τροχό, με περίπου 17 κιλά ροπής τροχό. Εδώ είναι και το διάγραμμα, όπου η χοντρή γραμμή είναι το δικό μου και η λεπτή γραμμή του Άλκη:
Με κέρδος 12 άλογα και 1.5 κιλό ροπής -σε αυτό το δυναμόμετρο- είμαι υπερευχαριστημένος από την μετατροπή, αφού δεν θα με εξέπληξε και ένα ακόμα μικρότερο κέρδος έχοντας οδηγήσει back-to-back τα δύο αυτοκίνητα. Επίσης είμαι ευχαριστημένος από το butt-dyno μου, όπου με την αλλαγή της εισαγωγής ένοιωσα αμέσως την πτώση της δύναμης κάτω από τις 3200, γεγονός που απεικονίζεται φανερά στο διάγραμμα.

31.12.2009

Έπρεπε ο σωλήνας να μπει μέσα στο 2009, οπότε επειδή τα όρια είχαν στενέψει κάπως, κάτσαμε με τον Άλκη και τον βάλαμε απόψε. Όπως λοιπόν αντιλαμβάνεστε, έγινε πάλι το γνωστό LADI…  Grin
Σηκώσαμε αυτή τη φορά το αυτοκίνητο και ο προφυλακτήρας βγήκε σχετικά εύκολα μέσα σε 15 λεπτά, αφού δουλεύαμε και οι δύο ταυτόχρονα.
Εδώ η παλιά σωλήνα δίπλα στην καινούργια:

Το καλό είναι ότι το εσωτερικό της παλιάς σωλήνας ήταν πεντακάθαρο, μετά από τόσα χιλιόμετρα:

Εδώ βλέπετε τη φιλτροχοάνη όπως φαίνεται πλέον από πάνω:

Και εδώ όπως φαίνεται από μπροστά:

Με την ασπίδα αυτή νομίζω ότι εκμηδενίζεται πλέον η οποιαδήποτε ανησυχία όσον αφορά τα νερά, ιδίως από τη στιγμή που αυτούς τους μήνες έφαγα τη βροχή της αρκούδας, εντός και εκτός Ελλάδας. Μόνο το 30ποντο ρυάκι μένει ως πιθανή αιτία προβλήματος, αλλά μπορώ να ζήσω με αυτό.
Επίσης απ’ότι φαίνεται η φιλτροχοάνη μπορεί να βγει και χωρίς να βγάλεις τον προφυλακτήρα, ανασηκώνοντας απλά την ποδιά από κάτω.